Interiér

Kia Sportage byla vyvinuta pro evropský trh a tomu také odpovídá celkové naladění interiéru. Design interiéru Kie Sportage je velmi jednoduchý a účelný. Působí přitom velmi solidním dojmem díky použití kvalitních materiálů. Horní a střední díl přístrojové desky je tvořen měkčeným plastem, který je doplněn o lesklý dekor. Přístrojový štít je velmi moderní a dominuje mu velký rychloměr, který odpovídá uspořádání u jeho modelového předchůdce. Zarážející je ovšem fakt, že se zobrazené údaje přepínají tlačítkem na palubní desce.


Kia Sportage je velmi praktický automobil a nějaké chyby z hlediska ergonomického uspořádání zde nenajdete. Vše potřebné je na místech, kde byste je očekávali a v dosahu rukou řidiče. Řidiče zejména menší postavy může zarazit horší výhled z místa řidiče, přestože se sedák řidičova sedadla nachází v 70-ti cm nad silnicí. Spodní hrana oken je ovšem ve výšce 116 cm a spolu se silnými čelními sloupky a výrazně dopředu vysunutým čelním oknem zhoršuje výhled.


Celé toto uspořádání způsobuje, že řidič Kie Sportage nemá úplný přehled o přední části karoserie. Naštěstí je toto nahrazeno nadstandardními jízdními vlastnostmi a případnou příplatkovou výbavou zahrnující parkovací senzory.

Co se týče výhledu ze zadního okénka, zde je situace s výhledem o něco lepší. Zadní okno je sice poměrně malé, ale díky velkým přehledným zpětným zrcátkům se budoucí majitel může spolehnout, že má situaci na silnici pod kontrolou. Navíc lze Kiu Sportage doplnit krom parkovacích senzorů ještě zadní kamerou a přídavným zrcátkem pro pokrytí mrtvého úhlu.
Vtipným a hlavně účelným detailem v interiéru Kie Sportage je sluneční clona, která v kolmé poloze spolehlivě zakryje téměř polovinu čelního okna, čímž splní svůj účel na 100% a spolehlivě ochrání řidiče i spolujezdce před ostrým slunečním svitem, což oceníte zejména u nízko položeného večerního Slunce.

Sedadla Kie Sportage jsou příjemně zpracovaná, mají zesílené boční vedení. Záda cestujících tak nebudou trpět ani při velmi dlouhých cestách. Zejména při svižné jízdě tak oceníte boční vedení a pevné držení těla v zatáčkách, s čímž mají jiné vozy často potíže. Vzadu jsou sedáky umístěny poměrně nízko, čímž zejména dětem zhoršují výhled z vozu, ale tato částečná nevýhoda je vyrovnána dostatkem prostoru jak ve svislém, tak v podélném směru.

Interiér je dost široký, nabízí až 1510 mm vpředu a 1460 mm vzadu. Posádka si tak jistě nebude stěžovat na nedostatek prostoru.

Kia Sportage byla vyrobena s důrazem na praktičnost. Páté dveře jsou rozměrné a nákladová hrana ve výšce 80 cm usnadňuje nakládání zavazadel do kufru. Navíc zde není žádná zbytečná hrana, ale rovná plocha – příjemný detail. V zavazadlovém prostoru se pod kobercem nachází plnohodnotná rezerva a je zde místo i pro drobné nářadí, tažné lano a lékárničku. Na délku měří kufr 80 cm, na šířku 101 cm a na výšku 45 cm. Vleze se do něj tedy poměrně dost zavazadel.

Jak se již stalo klasikou, zadní sedadla jsou dělená a lze je sklápět. Navíc je možné je sklopit pouhým zatažením za popruhy. Jistě zamrzí, že nevznikne zcela rovná plocha, protože zadní sedadla tvoří nepatrně šikmou plochu, ale můžete zde převážet zavazadla, dlouhá až 140 cm.